tisdag 24 mars 2015

Dag 30 - Epilog

Så var dessa 30 dagar över. Det blev inte så många inlägg här på bloggen, men man har kunnat följa mig på Instagram om man sökte på hewaschallenge om man intresseras av att se vad en människa som jag lagt på tallriken under en månad. Där har man kunnat få en inblick vad mina frukostar, luncher, middagar eller godsaker bestått av. Även om jag gjort vissa undantag och ätit annat ibland så har jag till största delen hållit mig till mina grönsaker, smoothisar och rawfoodpulver vilket har medfört en hel del roligheter för min del. Jag har bland annat tappat 6 kilo under den här perioden (kunde garanterat ha tappat mer om det inte varit sportlov och andra fröjdehelger, skidVM-besök i Falun och vasaloppet😁). Jag har sluppit bli förkyld trots att jag varje dag i mitt arbete, befunnit och fortfarande befinner mig i förkylningarnas Mecka- den svenska förskolan. Jag har också känt mig oförtjänt pigg och lätt i kroppen. Träningen har gått fantastiskt bra- har förbättrat mina kilometertider med nästan minuten. Ja det har faktiskt aldrig gått så bra att springa som nu och jag kan inte annat än glädjas åt alltihop. Sockersuget är borta. Numera blir jag hellre sugen på nötter, en rawboll gjord av dadlar eller glass baserad på frusna frukter och bär. Har också gjort en liten mental resa, att det faktiskt går om man ser fram emot sitt långsiktiga mål. Jag känner mig grymt övertygad om att jag kommer att fixa formen/slipa mina löptider ytterligare, bara jag håller ut, biter ihop och ger allt vad jag har. Och det ÄR faktiskt ingen uppoffring att äta allt detta gröna, känner hellre att jag är snäll mot den här gammkroppen som ger den allt det här goda och välnärande. 

Ja, om några månader är det dags att cykla trettio mil runt den där sjön i söder och då ska jag ha gjort allt jag kunnat för ta mig runt på mindre än tio timmar. Med tanke på vad den här kosten har bidragit så kommer jag att fortsätta äta såhär fram till dess. Troligen blir det längre än så för jag trivs att känna mig så här pigg, snabb och stark så jag håller den här bloggen öppen för dem som vill se vad jag tar mig för och vilka mål jag når framöver. 

Ha det gott allesammans! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar